14 mei 2015

Fitgirl Bikini Challenge

Ja dames het is zo ver, ik doe mee met de Fitgirl Bikini Challenge! In acht weken tijd train je voor een mooie bikini killer body. Ben jij benieuwd hoe ik dat doe? Keep on reading ;)

De meiden van FollowFitGirls hebben de volgende weekindeling gemaakt:
Motivation Monday - circuit training
Chilling Tuesday - rustdag
Workout Wednesday - optioneel
Jumping Thursday - circuit training
Free on Friday - rustdag
Slimming Saturday - activiteit op vetverbrandingsniveau (lage hartslag) zoals wandelen/fietsen
Sunday Runday -  minimaal een half uur hardlopen

Dit schema komt mij perfect uit. Ik doe namelijk al twee keer per week hardlopen wat ik dan nu op de woensdag en zondag ga doen. Op zaterdag haal ik vaak boodschappen met de fiets of ga ik een lekker stuk wandelen met de hond. Het enige nieuwe wat er dus in mijn levensstijl bijkomt, zijn de circuit trainingen op maandag en donderdag. Er is dus eigenlijk geen reden om het niet te doen. ;)


Dit is een gedeelte van de circuit training. Zoals je ziet, heb je op maandag en donderdag een andere circuit training en in week 2 herhaal je deze circuits alleen dien je de oefeningen dan meer of langer uit te voeren. Elke oefening herhaal je in sets van 3.
Om de twee weken krijg je een andere circuit training zodat je op deze manier gemotiveerd blijft en niet in herhalingen valt. Tevens train je dan net op een andere manier je spieren. 

Op deze kalender kan je heel gemakkelijk bijhouden wat je al hebt gedaan en wat je nog dient te doen. Uiteraard kan je altijd je weekindeling aanpassen zodat het voor jou beter uitkomt maar  niet 'per ongeluk'  iets vergeten hè. ;)
Er is een schema voor beginners en gevorderden en meedoen aan de Fitgirl Bikini Challenge is gratis wanneer je kiest voor het beginnersschema. Voor € 1,95 download je de Fitgirl Challenge Guide - dit zijn twee pdf bestanden. In het ene pdf bestand heb je meer uitleg over de oefeningen (zie hieronder) en heb je het gevorderdenschema en in het andere pdf bestand staan allerlei leuke weetjes over eten, bikini's, mooi egaal bruin worden en interviews met Fitgirls.  

Zelf ben ik afgelopen zaterdag al begonnen aangezien ik aankomend weekend een weekendje weg ga en ik anders niet uitkwam met de activiteiten van week 1. Nadat ik zaterdag ben wezen hardlopen, ben ik zondag begonnen met het circuit van maandag en sommige oefeningen vond ik wel zwaar zoals de commando's en skaters. Maar we kennen allemaal het gezegde 'Wie mooi wil zijn moet pijn lijden', so let's do it! ;)

Ik denk dat de meesten dromen van een mooie strakke buik en wil je dit bereiken dan moet je naast het trainen ook op je voeding letten. Je krijgt namelijk echt niet die blokjes wanneer je goed traint maar daarnaast ontzettend ongezond leeft. Eigenlijk komt het er al vrij snel op neer dat je je levensstijl moet aanpassen en dit is iets waar je je wel bewust van moet zijn.

Als jij straks na deze challenge een prachtig figuurtje hebt en je valt weer terug in je oude levensstijl  (traint niet meer en gaat ongezond eten) dan is je mooie figuurtje zo weg. Nu is het niet zo dat je nooit meer een lekker frietje met mayo of een stukje chocolade mag eten maar eet het met mate. Hou het bij een klein stukje chocolade en eet niet meteen de hele reep op. ;)

Zelf ben ik erg nieuwsgierig naar hoe mijn lichaam er na 8 weken uitziet. Ik hoef geen blokjes te hebben maar een strakke buik is meer dan welkom! Heerlijk om dan wat zelfverzekerder over het strand te lopen en misschien wel je nieuwe bikini te showen!

Officieel is de Fitgirl Bikini Challenge afgelopen maandag 11 mei begonnen maar je kan nog steeds meedoen! Wanneer je je aanmeldt voor het event via Facebook, krijg je ook allerlei leuke motivatietips en gezonde recepten. Dus dames, let's get started! ;)

16 opmerkingen:

  1. Oh dit ga ik ook doen! Mijn summerbody gaat namelijk nog niet zo goed, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit alleen hou ik nooit vol, jammer genoeg! Een strakke buik heb ik al redelijk van mezelf( en doe ik daar eigenlijk niks voor) maar die dijen en billen, poeff dat is lastiger, haha! Super goed dat je het gaat doen! Succes en ben benieuwd naar je voor-en na foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je er helemaal niks voor hoeft te doen! Hadden we het allemaal maar zo makkelijk haha ;)

      Verwijderen
  3. Wat leuk zo'n weekschema en alles en voor 1,95 vind ik het prima te doen :D Ik ga zeker ook even kijken of het wat voor mij is. Ik heb alleen nog al onregelmatige tijden voor werk en school dus soms kan ik een paar dagen helemaal niet sporten en dan ineens weer erg veel... Maja dit is wel motiverend denk ik :D Veel succes met het oefeningen. Je zult vast resultaat zien :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt een koopje hè ;) Op zich kan je dit schema heel gemakkelijk indelen naar je eigen ritme. Je bent met de circuit training zo'n 30 minuten kwijt dus dat is goed te doen toch ;). Succes en ben benieuwd of je de challenge aan gaat!

      Verwijderen
  4. Leuke challenge! Alleen weet ik nu al dat ik het toch niet ga volhouden haha. Prijs valt mee als je kijkt naar andere!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, wel goed dat je dat van jezelf al weet ;)

      Verwijderen
  5. Goed plan! Hier moeten er ook paar kg af van de zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lovely blog :) kisses:)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me een goed schema! Ik wens je veel succes :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel succes met deze challenge!

    BeantwoordenVerwijderen