06 mei 2015

Berlin | enjoying food

We kunnen er niks aan doen maar mijn vriend en ik houden nu eenmaal van lekker eten en daarom ook een speciale post over Enjoying Food in Berlin! ;) 
Wanneer je in Berlijn bent dan moét je een bezoekje brengen aan Roamers! Het is een onwijs hippe zaak waar je heerlijk kan ontbijten en/of lunchen en alle gerechten worden gemaakt van verse ingrediënten.

Toen we uit de metro stapten en naar Roamers liepen dachten we allebei 'Waar zijn wij terecht gekomen..' De wijk is minder bekend in Berlijn en je ziet er ook heel ander volk rondlopen. Toen we Roamers hadden gevonden, twijfelden we even of we naar binnen moesten gaan. Uiteindelijk toch maar gedaan (we hadden ten slotte speciaal voor Roamers een stuk met de metro gereisd) en eenmaal binnen zat het hele zaakje vol - en dat was een goed teken natuurlijk ;)
                 
Hier krijg je een indruk van hoe het tentje er van binnen uitzag. Ik denk dat er 7 tafeltjes binnen stonden en men kon dan nog plaatsnemen aan het barretje. Wij hadden gelukkig het laatste plekje ;)
                 
Alleen de koffie was al zalig! 
                 
En nog een onwijs gezonde bosbessensmoothie!
Het ontbijt was werkelijk to die for! Een heerlijk eitje met zongedroogde tomaten, avocado en hummus. Jammie!
's Avonds gegeten bij Pantry. Een leuke zaakje met alleen maar Chesterfield banken. Dit heerlijke voorgerechtje was van mij!
De volgende dag lekker ontbeten bij Spreegold. Een boterham met ham en kaas, vruchtjes met bosbessenyoghurt en een zachtgekookt eitje!
's Middags was het tijd om wijntjes te proeven! ;)
                
Cheers!
Een avond hadden we in het restaurant van ons hotel gegeten en daar had ik deze overheerlijke tonijn tartaar als voorgerecht. 

Zoals je kunt zien, hebben wij enorm lekker gegeten tijdens onze stedentrip in Berlijn! Normaal gesproken ontbijten we altijd in het hotel maar dit keer hadden we dat niet gedaan en zijn we dus echt buiten de deur wezen ontbijten. Ik moet zeggen dat het echt goed bevallen is. Het is ook iets wat je vaak in films ziet, mensen die buiten de deur gaan ontbijten - ja ik kreeg even het gevoel dat ik een druk werkende zakenvrouw was die even buiten de deur ging ontbijten, haha ;)

10 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal gezellig en vooral lekker uit! Het lijkt me ook super gezellig om daar wat te gaan eten van die kleine knusse restaurantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk artikel! En het eten ziet er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Het eten ziet er erg lekker uit! Leuk ook om buiten de deur te ontbijten, is eens een keer wat anders :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker, het is ons erg goed bevallen. Voor herhaling vatbaar ;)

      Verwijderen
  4. Leuk! Berlijn staat zeker ook op mijn lijstje! Mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel! Mijn vriend en ik zijn ook dol op lekker eten. Dit ziet er allemaal erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het water loopt mij uit de mond terwijl ik hier naar zit te kijken, het ziet er superlekker en heel gezellig uit,...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal zo lekker uit! Nu wil ik al helemaal naar Berlijn, haha. Bedankt voor de tips! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er allemaal echt heerlijk uit! En ook leuk dat sommige restaurantjes ook in de buitenwijken van Berlijn vielen. Dan voelt het vaak wat specialer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel leuk artikel en wat lekker allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen