02 maart 2015

It's all about fish

Zijn jullie ook zo dol op vis? Afgelopen weekend had ik lekkere maar vooral simpele voorgerechtjes gemaakt. Dus heb je niet veel tijd om te koken - of  heb je geen zin om lang in de keuken te staan- maar wil je toch iets lekkers eten? Kijk dan snel verder voor de recepten! 

Ingrediënten
- cherry tomaten
- makreel
- 2 eetlepels halfvolle mayonaise
- 1 eetlepel curry
- 0,5 theelepel sambal
- bieslook

Snijd een stukje van de bovenkant van de cherry tomaten af en verwijder de zaadjes met een lepel
Snijd een flinterdun stukje van de onderkant van de cherry tomaten af zodat deze blijven staan
Meng de makreel, mayonaise, curry en sambal goed door elkaar en breng eventueel extra op smaak met peper en zout
Vul de cherry tomaten met het makreelmengsel 
Voor de finishing touch garneer je de cherry tomaatjes met bieslook


Ingrediënten
- garnalen
- 1 tomaat
- 1 eetlepel halfvolle mayonaise
- 1 eetlepel mosterd
- bieslook

Leg de garnalen uit de koelkast en laat op kamertemperatuur komen
Snijd de tomaat in stukjes en meng dit met de mayonaise en mosterd. Breng eventueel extra op smaak met peper en zout 
Meng vervolgens het tomatenmengsel met de garnalen en serveer het in een leuk glaasje. Maak het af met wat takjes bieslook

19 opmerkingen:

  1. Oefff, wat lekker...tomaatjes met makreel....Wij zijn gek op vis, echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral het receptje met de garnalen lijkt me wel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eet veel te weinig vis dus deze twee recepten komen goed van pas. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik list zelf geen vis, maar een idee om te onthouden voor als we keer meer mensen op visite hebben oid; ziet er leuk uit en als het net zo smaakt als dat het eruit ziet; ik heb veel vis liefhebbers in m'n omgeving :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, lekker! Ik ben doel op cherry tomaatjes en makreel :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yum, ik houd echt van vis!!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm heel lekker, ziet er erg goed uit!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou van vis en die ziet er heerlijk uit :D Ik heb als student ook niet altijd veel tijd dus dit ga ik zeker eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh jammie dit lijkt me heel erg lekker om zelf eens een keer te maken. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, I Like your blog and your style of writing! Also I’d like to say that you have beautiful photos! Great job! I know that it requires so much time to update blog, but keep doing it!)
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much for the compliments! =)

      Verwijderen
  11. Dit recept lijkt me heerlijk! Ik ben dol op vis, dus ik wil dit eigenlijk wel een keer proberen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben echt gek op Makreel dus ik zou dit gerecht wel willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm ja!! Ik eet heel weinig vlees, dus heel veel vis ^^ Lijkt me dus zeker iets om uit te proberen dit receptje!

    x Aurélie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit recept ken ik!!! Echt super lekker is het! ♥

    BeantwoordenVerwijderen