13 maart 2015

Cocottes

Heb jij ze ook? Sinds een paar weken zijn wij trotse eigenaren van onderstaande mint-kleurige cocottes - ook wel mini pannetjes genoemd. Voor degenen die niet weten wat cocottes precies zijn - dit zijn gietijzeren stoofpannetjes met oren en een bijpassende deksel. Het gerecht bereid je in zo'n pannetje en komt ook in hetzelfde pannetje op tafel te staan. 

Cocottes zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en formaten dus er is voor iedereen wat wils! Er zijn heel veel verschillende combinaties mogelijk. Ben je bijvoorbeeld met z'n vieren? Dan kan je ervoor kiezen om vier verschillende kleuren cocottes te hebben zodat iedereen zijn/haar eigen kleur pannetje heeft. Wanneer je het iets rustiger wil houden kan je het beste kiezen voor vier cocottes in dezelfde kleur. 


Ik zag onderstaande cocotte bij Cook&Co en was meteen weg van de kleur! Normaal ben ik van de neutrale tinten - lees taupe, grijs, beige en wit - maar deze kleur heeft gewoon iets en ze staan prachtig op onze witte vierkanten borden. Op deze manier creëer je net wat meer kleur maar is het niet té opvallend, daar hou ik namelijk niet zo van ;).

Aangezien de cocottes in verschillende formaten verkrijgbaar zijn, kan je deze gebruiken voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht. Het is een erg leuke manier om het eten te presenteren want als gast zijnde weet je niet wat je gaat eten en zit men vol smacht te wachten totdat de deksel eraf gaat... Erg leuk om op deze manier het eten te serveren - weer eens wat anders dan een standaard opgemaakt bord ;) 

8 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze onwijs leuk, juist die kleurtjes maken ze zo bijzonder om te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze cocottes er altijd zo schattig uitzien als ik ze zie in de winkel! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een geweldige pannetjes zijn het <3 super leuk!! en schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schattige pannetjes! :D En vooral echt leuke kleurtjes. Als ik dat soort dingen zie dan kan ik echt niet wachten tot ik later mijn eigen appartementje heb en allemaal leuke spulletjes ervoor kan inkopen haha~

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh superleuk! Ik kende dit nog helemaal niet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaaa leuk! Ik heb ze zelf niet, maar twee keer op deze wijze bij m'n schoonzusje gegeten en daar kwamen heerlijke gerechten uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan er inderdaad zo veel gerechten in klaarmaken! =)

      Verwijderen