17 maart 2015

Beautiful animals


Laatst hebben we een bezoekje gebracht aan de dierentuin in Emmen. De laatste keer dat ik hier was geweest, was toen ik ongeveer 5 jaar was. Een behoorlijke tijd geleden dus en eenmaal rondlopend in de dierentuin, kon ik me dan ook niks meer van vroeger herinneren. Er wordt gezegd dat Emmen de mooiste dierentuin van Nederland heeft en hier sluit ik me zeker bij aan.

Prachtig om alle dieren te bewonderen maar je wordt tevens met je neus op de feiten gedrukt aangezien er veel affiches hangen waarmee aandacht wordt gevraagd voor o.a. dierenmishandeling en het uitsterven van bepaalde diersoorten. Zo leefden er in 1910 9,5 miljoen olifanten, in 1990 zijn dit er nog maar een half miljoen. 'Waarom?" denk ik dan! 'Hoe kunnen mensen hiertoe in staat zijn?!' 'Waarom wordt er gejaagd op het ivoor van olifanten en de vacht van een tijger?' Ik vind het schandalig dat dit in deze tijd nog steeds gebeurd!

Elk dier is en blijft uniek en ik heb dan ook veel foto's van deze prachtige dieren mogen maken. Het was moeilijk om een selectie te maken maar ik denk dat ik de mooiste foto's heb uitgezocht. Enjoy the pictures!



 

  
   


 

9 opmerkingen:

  1. Wauw, hele mooie foto's! :) Ik ben gek op dieren! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie fotos, Zelf ben ik nog nooit in de dierentuin geweest, terwijl ik het best leuk vind om naar de dierentuin te gaan'...misschien van de zomer toch eens gaan doen...leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet zeker dat je het erg leuk vindt Petra! Inderdaad een keertje in de zomer als het lekker weer is. Er zijn genoeg mooie dierentuinen om uit te kiezen ;)

      Verwijderen
  3. Wat een super mooie foto's, nu krijg ik gewoon zin om naar de dierentuin te gaan haha

    BeantwoordenVerwijderen