17 januari 2015

Superfoods

Jullie hebben hier ongetwijfeld vast al iets over gehoord of gelezen. Een paar maanden geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met superfoods. Ik las hier namelijk een artikel over en raakte meteen enthousiast en dacht 'dat wil ik gaan proberen!' Nadat ik mijn eerste superfood had gekocht, was ik om! Inmiddels heb ik thuis een hele voorraad aan superfoods en het leek me leuk om jullie hier wat meer over te vertellen.

Superfoods scoren ontzettend hoog op de ladder van voedingswaarden omdat ze vaak een 'super' hoeveelheid power bevatten zoals antioxidanten, vitaminen en mineralen. Daarnaast bevatten ze geneeskundige krachten. Zo helpen bijenpollen tegen hooikoorts en voorkom je vroegtijdige veroudering met chiazaad. Al met al hebben superfoods een positief effect op je lichaam. 

De komende weken ga ik diverse superfoods behandelen en ik hoop dat ik jullie net zo enthousiast kan maken als dat ik dat ben! =)

Hebben jullie überhaupt al ervaring met superfoods?

16 opmerkingen:

  1. Ik heb geen ervaring met superfood maar het lijkt me erg gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn wel een aantal superfoods die ik erg lekker vind, moerbeibessen, raw chocolate, kokossnippers maar ook Gojibessen vind ik wel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me erg gezond! Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik af en toe superfoods voor smoothies en voor ontbijt. Heel goed voor je en ook nog eens lekker;)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leukk dat je hier een artikelen reeks over gaat schrijven :D ik ben heel benieuwd want ik ken tot nu toe alleen chiazaad. Dat is erg lekker door een smoothie of yoghurt vind ik. Helaas zijn superfoods vaak best duur en als studentje kan ik dus niet altijd een recept met superfoods maken :( jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik zelf ook wel graag superfoods, maar ik moet wel zeggen dat ik ook wel gewoon geloof in de goedkopere alternatieven, zoals groentes als broccoli, dus die probeer ik ook vrij vaak te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb volgens mij al bijna alle superfoods geprobeerd haha. Mijn hele kast staat er vol mee. Ik bak vaak op zondag een bananenbrood met blueberries, kokosmeel enzo. Heerlijk en gezond! :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat je veel superfoods gebruikt! Je kan er inderdaad hele lekkere dingen mee maken :)

      Verwijderen
  8. Ik ben benieuwd! Ik heb nog bijna geen superfoods geprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh ik ben ontzettend benieuwd! Eet het zelf nooit omdat ik er geen ervaring mee heb en er niets vanaf weet. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De superfood die ik vaak eet is tarwegras. Ik blend dat dan door mijn smoothie! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb een tijdje chia zaadjes door mijn yoghurt gedaan en dat beviel eigenlijk best wel goed. Ik bedenk me alleen nu dat ik nooit een nieuw pak heb gekocht, haha. Ook ben ik wel nieuwsgierig naar andere superfoods, dus ik ben zeker benieuwd naar je andere artikelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Ik ben benieuwd! Ik ben zelf een echte superfood fan. Ik bak er heel graag gezonde koekjes mee of gebruik ze in een salade of smoothie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je zo enthousiast bent en helemaal dat je zo goed bezig bent met superfoods! Leuk om te horen :)

      Verwijderen
  13. Wat leuk dat je superfoods op je blog gaat behandelen! Zelf gooi ik weleens goji bessen in de muesli tijdens het ontbijt, maar verder heb ik er niet zoveel ervaring mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb wel wat geprobeerd, maar ik gebruik het eigenlijk niet zo vaak.

    BeantwoordenVerwijderen