19 januari 2015

Recept zalm in bladerdeeg

Laatst heb ik een recept uitgeprobeerd en dit was zo onwijs lekker dat ik dacht 'dit moet ik met jullie delen!' Ik heb de basis van een recept uit de Allerhande gebruikt en verder heb ik er een eigen draai aan gegeven. Nieuwsgierig geworden?



Ingredi├źnten:
- bladerdeeg
- bieslook
- peterselie
- peper
- knoflook
- kastanjechampignons
- Boursin Light
- zalm
- ei



- Begin eerst de zalm te marineren met peper en eventueel zout zodat de kruiden goed in kunnen trekken.
- Verwarm de oven voor op 200 graden.
- Vervolgens bak je de kastanjechampignons met de knoflook kort.
- Snijd de peterselie en bieslook in kleine stukjes.
- Meng het kastanjechampignonmengsel en de kruiden met twee eetlepels Boursin. Er kan eventueel nog peper aan worden toegevoegd (zie afbeelding hierboven).


- Leg de zalm op een stuk bladerdeeg en schep het mengsel netjes op de zalm (zie afbeelding hierboven)
- Vouw het bladerdeeg netjes dicht zodat je een zalmpakketje krijgt.
- Bestrijk het pakketje met een ei
- Vet een ovenschaal in en leg hier de zalmpakketjes in.
- 25 minuten op 200 graden in de oven en smullen maar!


En dan is je zalm klaar! Het resultaat zie je op de allereerste foto van deze post. Qua groente heb ik gekozen voor broccoli want dat vind ik heel lekker smaken bij zalm. Ik heb er geen hoeveelheden bij vermeld aangezien je dit puur op gevoel dient te doen. De een houdt van lekker gekruid, de ander van minder gekruid... De een houdt van een groot stuk zalm de ander van een klein stukje zalm.. Op de foto hierboven zie je de binnenkant van het zalmpakketje. Jammie! =) 

16 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Ik ben dol op zalm, meestal door pasta heen, maar dit lijkt me ook een hele lekkere variant. Gauw een keer uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt zo lekker! En natuurlijk gezond. Nu heb ik er wel zin in haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekkerrr! Dit ga ik zeker proberen.X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm dat ziet er lekker uit! Fijn receptje

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet echt heerlijk uit ben gek op zalm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm.. wat een heerlijk recept!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hmmm zalm in bladerdeeg is zo lekker :D ik maak het ook wel eens. Leuk dat je er nog wat extras aan gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gek op zalm en ken dit niet. Ga ik zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kende deze al en ik vind ze super lekker! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh, that looks good! Tijd om dat eens uit te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik hou van zalm, lijkt me heel lekker dit! X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me heerlijk! Ga ik eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben geen grote fan van zalm. Wel heb je een leuk bericht staan!

    BeantwoordenVerwijderen