12 januari 2015

Cenzaa - stap 1 Reinigen

In een eerdere post heb ik aangekondigd dat ik dieper in zou gaan op het 6 stappenplan voor maximale huidverbetering van Cenzaa. Deze post lees je hier

Wist je dat je gezondheid op je gezicht geschreven staat? Wanneer je je niet lekker voelt, lijdt je huid daar ook onder. Het verzorgen van je huid hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Cenzaa heeft het volgende 6 stappenplan ontwikkeld voor maximale huidverbetering:

Stap 1: Reinigen
Stap 2: Diepte reiniging
Stap 3: Complex
Stap 4: 24H Crème
Stap 5: Masker
Stap 6: Beschermen

Om een optimaal resultaat te bereiken, dien je deze 6 stappen zowel 's ochtends als 's avonds te herhalen. In het begin dacht ik 'Pfoe, twee keer per dag 6 stappen uitvoeren, dat kost veel tijd'. Niks is minder waar dames. Ik heb zelfs de tijd bijgehouden en je bent met deze stappen binnen 5 minuten klaar. Zie het als een nieuw beauty ritueel waar je even aan moet wennen.


Stap 1: Reinigen 

Velvet creamy milk
Dit is een romige milk die je huid intens reinigt. Je voelt de milk echt op je huid wanneer je deze op een nat gezicht aanbrengt. De milk voelt zacht aan en ruikt heerlijk. Waarna ruikt de milk? Dat is een goede vraag.. ik vind het namelijk moeilijk te omschrijven maar de woorden waar ik direct aan denk zijn warm en intens. Vervolgens haal je de milk van je gezicht af met een nat washandje. 


Rise & shine cleanser
Dit is een wasgel die kleurloos is en ideaal te gebruiken onder de douche. Deze wasgel gebruik ik in combinatie met de Konjac Sponge - klik hier voor de post. De wasgel gaat heerlijk schuimen, voelt zijdezacht aan en ruikt lekker fris. Naast je gezicht kan je de wasgel ook gebruiken voor je hals en decolleté. Vervolgens spoel je de wasgel weer van je gezicht af. Deze fles staat bij mij standaard in de douche en soms vallen er flessen om waardoor de flessen beschadigd raken - mocht het je zijn opgevallen ;)


De reden waarom ik twee reinigingsproducten heb gekocht, is omdat ik het onhandig vind om bij de wastafel een wasgel aan te brengen want deze gaat schuimen en is minder makkelijk van je gezicht af te halen dan wanneer je onder de douche staat.

Velvet mist
Nadat je de Velvet creamy milk of de Rise & shine cleanser hebt gebruikt, sluit je stap 1 af met de Velvet mist. Dit is een verzorgende lotion die verkwikkend en vochtherstellend werkt. Zoals je op de foto ziet, is de lotion kleurloos en het ziet er eigenlijk uit als water maar dan met een verfrissende geur.

Op alle flessen staat onderaan aangegeven welke stap het betreft. Erg handig want als je - net zoals ik - meerdere flessen van Cenzaa hebt, weet je soms niet meer welke fles welke stap is. De flessen hebben een inhoud van 200 ml en voor de Velvet creamy milk betaal je € 26,95, voor de Rise & shine cleanser € 24,95 en voor de Velvet mist € 24,95. 

In het begin moest ik wel even wennen aan de prijs want je betaalt er meer voor dan wanneer je verzorgingsproducten bij een drogisterij koopt. Na een paar dagen de producten van Cenzaa te hebben gebruikt, was ik al helemaal verkocht. Je hebt zo weinig van de producten nodig waardoor je heel lang met de producten doet. Tevens werkt het fantastisch! Als je dat afweegt tegen de prijs, heb ik het er zeker voor over!

Binnenkort meer over stap 2 Diepte reiniging!

9 opmerkingen:

  1. Het klinkt heel er goed, maar heb ik nu goed begrepen dat je 2 flacons nodig hebt om Stap 1 van de reiniging te volbrengen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt inderdaad Petra. Je gebruikt of de velvet creamy milk of de rise & shine cleanser en vervolgens sluit je altijd af met de velvet mist. De velvet mist zorgt er namelijk voor dat het vochtgehalte in je huid weer op peil wordt gebracht.

      Verwijderen
  2. Lijken mij fijne producten, maar wel erg duur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijken me wel fijne producten, ik h eb nog nooit iets van dit merk geprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het er vaak wel voor over om iets meer te betalen als de producten ook echt fijn zijn en hun werk doen. De velvet mist klinkt trouwens goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zien eruit als fijne producten maar zijn helaas toch iets te duur voor mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn en interessant artikel! Als iets echt goed werkt heb ik er best wat voor over en houd de prijs me dus niet echt tegen. Ookal blijft het prijzig ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw klinkt goed !!! :) zelf heb ik nooit gehoord van deze producten!

    BeantwoordenVerwijderen