11 december 2014

City trip: The Hague

Ow ow Den Haag, mooie stad achter de duinen... Jullie raden het vast al, deze post gaat over mijn weekendje Den Haag. Benieuwd wat er in deze mooie stad te beleven is? Lees snel verder!

Vorige week ben ik samen met mijn vriend naar Den Haag geweest. Erg leuk om weer een nieuwe stad te ontdekken! Staat een city trip Den Haag nog op jouw lijstje? Dan zeg ik 'zeker doen'! We hadden helaas niet genoeg tijd om alle highlights af te gaan dus hebben we er een aantal uitgekozen.

Het is een onwijs mooie, gezellige maar vooral ook schone stad en het overdekte winkelcentrum looks nice! Hieronder zie je er een foto van en er zijn ook hele leuke kleine boetiekjes te vinden, neem deze leuke chocolaterie! Helaas hadden we geen tijd om te shoppen maar alleen daarvoor zal ik nog een keertje terug willen. Kijk je mee naar het mooie Den Haag? =)
Vrijdagavond aangekomen in Den Haag waar we gegeten hebben op de hoogste locatie van Nederland namelijk 'The Penthouse'. Dit gebouw heeft 43 etages en is geïnspireerd op het beroemde Flatiron gebouw uit New York. Het restaurant zit op 135 meter hoogte en het uitzicht is echt waanzinnig (zie mijn foto hieronder)! Je mocht even een rondje over het balkon lopen maar het waaide zo hard en het was zo koud, brr.. Snel naar binnen om lekker te eten!

Zaterdagochtend zijn we bij het koffietentje Hometown geweest waar je ook goed kan ontbijten. Zo kan je er croissantjes, yoghurt met crusli en sandwiches krijgen. Mijn vriend had de speculaas cappuccino besteld en ik de kokos Latte Macchiato; heerlijk! Zo, het sightseeing kan beginnen!

Vanuit Hometown ben je zo bij het Binnenhof. Alhoewel politiek niet mijn dagelijkse bezigheid is, kan ik het wel aanraden om er een keertje heen te gaan (als je in de buurt bent). Je kan er ook voor een rondleiding kiezen, dat hebben wij dan niet gedaan. We hebben even over het Binnenhof gewandeld en wat ik zo mooi vond, is dat het echt nog in oud-Hollandse stijl is gebouwd. Er grenst ook een mooie vijver aan waardoor het Binnenhof echt een sprookjesachtige uitstraling krijgt. Erg leuk wanneer je nu op tv de journalisten bij het Binnenhof ziet staan, 'daar ben ik ook geweest' - denk ik dan =)



Next stop; Madurodam! Ik was er nog nooit geweest maar ik vond het wel leuk om ons landje een keer in miniatuur te zien. Het is leuk gemaakt maar het is met name gericht op Den Haag. Andere belangrijke bedrijven in Nederland zijn er niet te vinden zoals de gloeilampenfabriek van Philips of het automerk DAF. Het is wel een informatief uitje en het is ook leuk aangekleed voor kinderen. Wat ik een mooi gebaar vind, is dat al de opbrengsten naar goede doelen voor kinderen gaan. Madurodam is niet zo heel groot dus mocht je een bezoekje willen brengen reken dan op max 1,5 uur.







Daarna zijn we doorgereden naar Scheveningen. Het weer was super - strakblauwe lucht, geen zuchtje wind - maar toch wel een beetje koud. Eerst even opgewarmd met een lekker kopje groene thee en een tomatensoepje.
Onze laatste highlight was Sea Life. Ik wis niet wat ik ervan moest verwachten maar ik vond het zo leuk! Op deze manier ontdek je echt de onderwaterwereld en zie je hoeveel verschillende soorten zeedieren er zijn. Roggen, haaien, piranha's, zeesterren.. Tevens is er een onderwatertunnel en zie je de vissen om je heen zwemmen en niet te vergeten een prachtige schildpad die opeens voorbij zwemt!








   



Ben jij ooit in Den Haag geweest?

7 opmerkingen:

  1. wooww wat heb je veel leuke dingen gedaan :D Ik ben al wel een paar keer naar Den Haag geweest maar dan meer om te winkelen haha! Sea Life zou ik ook echt graag eens heen willen. En dineren in het Penthouse lijkt me heel vet met zo'n mooi uitzicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n dag een stad verkennen. Den haag is me ook niet zo heel bekend, behalve het strand en het strand van scheveningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto`s, ik ben gisteren voor het eerst in Den Haag geweest, maar het is inderdaad een hele mooie stad!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet eruit als een heel gezellig dagje! Mooie foto's van het aquarium ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben pas 1 keer in den haag geweest, maar echt een prachtige stad inderdaad! Onwijs mooie foto's ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's zeg: Den Haag is zo'n prachtige stad zeg...

    BeantwoordenVerwijderen