16 oktober 2014

Leather is hot!


De trend uit de jaren 60/70 zien we weer helemaal terug. Niet alleen op de catwalk maar ook op straat is leer niet meer weg te denken. Bikerjacks, rokken, broeken, tassen…bijna alle producten vind je tegenwoordig ook in leeruitvoering. Een leren item is een musthave voor je garderobe!

In het begin was ik wat terughoudend wat betreft het dragen van leer. Het is opvallend materiaal wat stoerheid uitstraalt. Ikzelf moest hier heel erg aan wennen aangezien ik van natuurlijke en zachte kleuren houd.

Na een fake leren broek te hebben gekocht, ben ik begonnen met experimenteren. Leer kan je met veel verschillende stoffen combineren zoals wol en denim. Je outfit wordt bepaald door de stof waarmee je het leer combineert.

Vrouwelijke look? Ga voor een (satijnen) blouse en combineert het met high heels
Stoere look? Ga voor een denim blouse en All Stars

Ik ben een echte fan van fake leer geworden en heb inmiddels ook een leren rokje en legging in mijn kast hangen. Het zit zo fijn en het geeft warmte af, ideaal voor de koudere dagen.

Wat is jouw favoriete leren item?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen